Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

“Ο χειρότερος εχθρός της Εξουσίας είναι η χλεύη”! Ο Κ.Φράγκος καυστικός κατά Πάγκαλου!

Του Κων. Φράγκου
Λαγός τη φτέρη έσειε, κακό του κεφαλιού του.
Λαϊκή παροιμία
Το σημείωμά μου της 15-06-2016 με τίτλο «Συνέλθετε κ. Πάγκαλε» που γράφτηκε σε απάντηση στα όσα αστεία και ανεύθυνα ανέφερε ο τ. Αντιπρόεδρος Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στην εκπομπή ΙΣΤΟΡΙΕΣ (ΣΚΑΪ 13-06-2016) του κ. Α. Παπαχελά * περί του εθνικού φιάσκου της Ύμιας (1996) στο οποίο πρωταγωνιστής και υπόλογος υπήρξε ο ίδιος, προκάλεσε πολλά σχόλια.
Κάποιος καλός φίλος και σφόδρα ανησυχών για την σημερινή κατάσταση της Χώρας η οποία, όντως, ήκιστα απέχει της τότε (έντονη οσμή παρακμής, ανεπάρκεια και φανφαρονισμός πολιτικής Ηγεσίας ΥΕΘΑ, παντελής αδιαφορία πολιτικών για τις αμυντικές αδυναμίες και τα κενά της αποτροπής, Τουρκική επιθετικότητα, κ.ά.) με παρατήρησε ότι ενώ «καταχέριασα» (χρησιμοποιώ εδώ γλωσσάρι του αξέχαστου Βαγγέλη Γιαννόπουλου) τους πολιτικούς για την τραγωδία έριξα στα «μαλακά» τους Στρατιωτικούς. Έγραψα, συγκεκριμένα, ότι πρωταγωνιστές του δράματος ήσαν Σημίτης, Πάγκαλος, Αρσένης και δευτερευόντως η τότε Στρατιωτική Ηγεσία. Οφείλω, λοιπόν, εξηγήσεις αφού προσθέσω ότι βαρύτατη και μεγαλύτερη, ίσως, ευθύνη φέρει το «καθεστώς» διακυβέρνησης της χώρας (τριετία 1993 – 1996) από την κλίκα της κ. Μιμής Λιάνη – Παπανδρέου, αδυνατούντος του αείμνηστου Α.Π. να συμμετέχει λόγω βαρείας ασθενείας.
Είμαι υποχρεωμένος να επανέλθω για να παρουσιάσω, συντομότατα αλλά διαυγέστατα, την κατάσταση ώστε να μην μου αποδίδεται σκοπιμότητα, συγκάλυψης ευθυνών της “συντεχνίας” μου, δηλαδή των Αξιωματικών. Τα του Καίσαρος… Δεν κάνω τυμβωρυχία, αλλά το θέμα πρέπει να ξεκαθαρισθεί άπαξ δια παντός.
Επαναλαμβάνω θα μιλήσω με παρρησία καίτοι κινδυνεύω, για δεύτερη φορά, να υποστώ την τύχη του Φρυνίχου (η πρώτη ήταν το 2008 όταν παρουσίασα στο βιβλίο μου Αμύνεσθαι περί… πάρτης με συγκλονιστικές  και ντοκουμενταρισμένες λεπτομέρειες των ληστειών στους Εξοπλισμούς, χωρίς κανείς να συγκινηθεί. Ούτε η Δικαιοσύνη..)
Εν τούτοις θα τηρήσω την αρχή, Βους επί γλώσση μέγας βέβηκεν“** και είναι ευνόητο το γιατί.
Φρυνίχου περιπέτεια
Στην Πλάκα υπάρχει ένα στενό που φέρει το όνομα του ποιητή Φρυνίχου ο οποίος με τον Αισχύλο, υπήρξαν οι πρωτοπόροι του τραγικού θεάτρου. Όταν παρουσίασε την τραγωδία του “Μιλήτου Άλωσις” στην Αθήνα προκάλεσε την ευαισθησία και αγανάκτηση των θεατών που είδαν πόσο υπέφερε η Μίλητος όταν την κατέκτησαν οι Αθηναίοι. Η Εξουσία της πόλης ταράχθηκε σφόδρα που απεκαλύφθησαν οι θηριωδίες της και διέταξε, πάραυτα, όπως θα έκανε κάθε καλή εξουσία, την διακοπή των παραστάσεων ενώ επέβαλε στον Φρύνιχο, ως πρόστιμο, 1000 δρχ., ποσό κολοσσιαίο για την εποχή. Θαυμάστε αιτιολογία… διότι ανησύχησε τους πολίτες με το να τους κάνει να … θυμηθούν!!! (SIC). Ο δυστυχής Φρύνιχος, πάμφτωχος, έφυγε κυνηγημένος νύκτωρ και κατέφυγε στη Σικελία όπου και απέθανε.
Θα αποφύγω, λοιπόν, τις καυτές λεπτομέρειες που ανήκουν στον χώρο των παραπολιτικών, γιατί η Εξουσία δεν χαρίζεται όταν την ξεγυμνώνουν.
Στον κ. Θ.Π., πάντως, καίτοι υπήρξε βασικός πρωταγωνιστής του φιάσκου, της Ύμιας και, στη συνέχεια, της κατάπτυστης συμφωνίας της Μαδρίτης, ουδείς ηδυνήθη ν’ ανακόψει την άνοδό του (είναι η ατιμωρησία, η κοντή και ρηχή μνήμη των Ελλήνων και η αυτοπροστασία του συνδικάτου). Έφθασε στο ύψιστο αξίωμα του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Γεωργίου Β΄ Παπανδρέου Γ΄ (άμα γίνει Αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ο Γιωργάκης, εγώ δεν έχω θέση στο Κόμμα, είχε δηλώσει) και σημερινός κήνσορας των πάντων ***.
Σύντομο ιστορικό (1993 – 1996)
Το Έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθινό.
Διον. Σολωμός
1993: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη (ΝΔ) ανατρέπεται δολίως από τον κ. Αντώνη Σαμαρά που αργότερα γίνεται Αρχηγός της! Οι εκλογές κερδίζονται από το ΠΑΣΟΚ του οποίου τον Αρχηγό (Ανδρέας Παπανδρέου) ο κ. Θ.Π. είχε ονομάσει “δωρολήπτη”. Ο Μέγας Αντιφατικός προΐστατο σκιωδώς, λόγω βαρείας ασθενείας. Η διακυβέρνηση της Χώρας περιήλθε στον έλεγχο της Πρωθυπουργικής συζύγου κ. Μιμής Λιάνη που “προΐστατο” μιας κλίκας καφετζούδων, υπαλλήλων της Ολυμπιακής και των πολιτικών κ. Καρ. Παπούλια, Γ. Κατσιφάρα, Καρχιμάκη, Λούκας Κατσέλη, κ.ά. Έτσι άρχισε μια εποχή νοσηρότητας που εξελίχθηκε σε όζουσα παρακμή ορατή και ψηλαφητή εντός και εκτός της Χώρας. Πολύ λίγοι Υπουργοί έκαναν τη δουλειά τους. Ουδέποτε στην Ιστορία της η Ελλάδα είχε αντιμετωπίσει τέτοια περίοδο ακυβερνησίας και φαυλότητας. Ουδείς ενδιαφέρονταν για τα ζέοντα προβλήματα της Χώρας και την Άμυνα την στιγμή που η επιθετικότητα και αρπακτικότητα της γείτονος ήταν έκδηλη. Κάτι ανάλογο με το σήμερα. Απασχόληση όλων ήταν η διαδοχή του Μεγάλου Αντιφατικού ο οποίος οσημέραι κατέρρεε.
Τέσσερα βασικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ (Σημίτης, Πάγκαλος, Αυγερινός, Β. Παπανδρέου) είχαν αποστασιοποιηθεί από την Μιμή και εργάζονταν για την ανάδειξη Σημίτη. Ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος, ήταν ο βασικότερος διεκδικητής του θώκου, αποστασιοποιημένος από Μιμή. Η τελευταία, ανησυχούσε σφόδρα ότι σύντομα θα παραμερισθεί, απεφάσισε με την ομάδα της να δημιουργήσει ένα τρίτο πόλο, δικόν της άνθρωπο, για την διεκδίκηση της διαδοχής. Η επιλογή ήταν εντελώς ανεπιτυχής διότι ο εκλεκτός – μακαρίτης πλέον (Μάκης Αρσένης) είχε ήδη μία παταγώδη αποτυχία ως ΥΠΟΙΚ (1985) και, επιπλέον, ήταν γνωστός ως αδρανής, αργοκίνητος, μη αποφασιστικός (NON DICISION MAKER). Για να επιτύχει τον “προίκισαν” με ένα σπουδαίο Υπουργείο (Άμυνας) που διέθετε γόητρο, δυνατότητες προβολής, πλούσιο πελατολόγιο κ.ά.
Το θρυλικό ΠΟΝΤΙΚΙ του Κ. Παπαϊωάννου είχε σχολιάσει τότε (27/12/93) “Ο Αρσένης πήρε το ΥΕΘΑ εντελώς αξιοκρατικά με πλήρη … μη επίγνωση του αντικειμένου”. Δεν φθάναν όλα αυτά. Ο Μ.Α. υπέστη στην αφετηρία τρία, αλλεπάλληλα, στραπάτσα.
  • Τρεις ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως ΥΕΘΑ (Οκτ. 93) υπέστη τη δοκιμασία ενός “μίνι” πραξικοπήματος. Δέκα τέσσερεις ανώτεροι Αξιωματικοί του Στρατού, Πασοκογενείς εν ενεργεία, με επικεφαλής Συνταγματάρχη ****, εγκατέλειψαν τις Μονάδες τους και εμφανίσθηκαν ένα πρωί στην Πύλη του ΥΕΘΑ απαιτούντες να τοποθετηθούν σε θέσεις – κλειδιά του ΓΕΣ! Ο τότε Α/ΓΕΣ Στρατηγός Ευστ. Καπραβέλος, κορυφαίος αξιωματικός, έσπευσε, ο δρομέως, να ενημερώσει το κατάπληκτο ΥΕΘΑ, και ζήτησε την άδεια να συλλάβει τους … ατακτούντες. Ο Μ.Α. αιφνιδιασθείς ζήτησε 10΄ χρόνο για να επικοινωνήσει (με ποιον; ουδέποτε ανεκάλυψα). Οπότε διέταξε τον Α/ΓΕΣ να τους επιτρέψει να περάσουν. Μέχρι το μεσημέρι εξέδωσε διαταγή τοποθετήσεώς τους εκεί που επιθυμούσαν! (Φ.411/17/ 4760/16 Οκτ.93/Υπουρ. Άμυνας). Το γεγονός, που θύμιζε Βενεζουέλα ή Αργεντινή, αποσιωπήθηκε για να μην εκτεθούμε στο ΝΑΤΟ, Τουρκία κ.λπ. που τα είχαν μάθει, ήδη, όλα με λεπτομέρειες. Ο Μ.Α. μάζευε τα ερείπια του γοήτρου του και ο Στρατός της προσβολής του.
  • Σε λίγο ακολουθεί δεύτερο κτύπημα. Υποβάλλει στο Μαξίμου κατάλογο Ηγεσίας απόστρατων κομματικών Αξιωματικών προς ανάκληση και του επιστρέφεται… άλλος. Κομματικοί κι αυτοί, της Κλαδικής, αλλά άλλοι. Έκτοτε ο Μ.Α. σπανίως συνεργαζόταν με τους Αρχηγούς, τις εισηγήσεις τους για εξοπλισμούς, αν υπήρχαν, ούτε καν τις διάβαζε, ουδέποτε συνεκάλεσε ΚΥΣΕΑ. Το έκανε για πρώτη φορά την παραμονή της κρίσης.
Ο κ. Θ. Πάγκαλος που βάλλει κατά της Στρ. Ηγεσίας δεν γνώριζε ότι και γι’ αυτή ευθύνεται η Κυβέρνηση που τους επέλεξε από το κομματικό Αρχείο;
  • Στη σπουδή του να κάνει κάτι το εντυπωσιακό για να κερδίσει πόντους στην διαδοχή εξαγγέλει, χωρίς ενημέρωση της Στρατ. Ηγεσίας (προ της κομματικοποίησης της) ΕΝΙΑΙΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΔΟΓΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΥΠΡΟΥ, μία ογκώδη πομφόλυγα. Ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Σκαρβέλης (νυν Ακαδημαϊκός*****) ματαίως επιχειρεί να τον φρενάρει. Αργότερα ο ΥΕΘΑ Κύπρου κ. Παπακώστας διαβεβαίωσε ότι επρόκειτο περίπυροτεχνήματος.
Μετά όλα αυτά δεν είναι δύσκολο  ν’ αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του κύρους του ΥΕΘΑ και της Στρ. Ηγεσίας στους Αξιωματικούς. Όταν τα στελέχη παρατηρούν κορυφή σε πλήρη ανεπάρκεια ή φανφαρονίζουσα το Στράτευμα πάσχει. Ο χειρότερος εχθρός της Εξουσίας είναι η χλεύη.
Σπεύδω να φθάσω στα Χριστούγεννα του 1995 οπότε οι Τούρκοι έστειλαν ένα φορτηγό πλοίο να προσαράξει στα Ύμια, βάσει σχεδίου. Εντός Ελλάδος υπήρχε χάος. Ο Παπανδρέου βρισκόταν σε αφασία, η μάχη των διαδόχων στο κρεσέντο της η Κυβέρνηση Λιάνη εν διαλύσει. Κάθε παρακμή έχει το δικό της πάτο. Σήμερα τι γίνεται; Μεγαλύτερη ευκαιρία δεν υπήρχε για τους γείτονες και υποστηρικτές τους.
Ένα ασήμαντο επεισόδιο που έπρεπε να έχει τερματισθεί εντός 2ημέρου από τους Υπουργούς Άμυνας, Εμπ. Ναυτιλίας και Εξωτερικών αφέθηκε να εξελιχθεί σε κρίση από σειρά ανοησιών, κυρίως στο χώρο του ΥΕΘΑ.
Αμφιβάλλω αν ο νέος Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης ενημερώθηκε πάραυτα για την επερχόμενη λαίλαπα. Βρέθηκε κατάπληκτος προ μια τραγικής υπόθεσης που την είχε προετοιμάσει η αβελτηρία και ανικανότητα των προκατόχων του και είχε διογκώσει ο ερασιτεχνισμός και ανεπάρκεια των συνεργατών του. Ο ίδιος ένας εκ φύσεως, φοβικός και φιλύποπτος αρνείται να μεταβεί στην Αίθουσα Επιχειρήσεων, συζητάει με τον έναν και τον άλλο άσχετο και η σύγκρουση, παρολίγο να επέλθει για ψύλλου πήδημα.
Ο κ. Θ.Π. λέει ότι αυτός διαπραγματεύονταν (με ποιον; με τον κ. Χατζηνικολάου στο MEGA;) και ισχυρίζεται ότι δεν είχε στόλο. Είχε και παραείχε ******. Νόηση και αντίληψη δεν υπήρχε και ικανή πολιτική Ηγεσία, κυρίως. Ο κ. Θ.Π. καλό θα είναι να σιωπά. Παραθέτοντας ανοησίες εκθέτει εαυτόν, το κόμμα του, τον τότε Πρωθυπουργό, τον πολιτικό κόσμο.
Επίλογος
Οι Έλληνες, όπως αντιμετωπίζουμε την
άμυνά μας βρισκόμαστε σε συλλογική
αναζήτηση της ιστορικής ευθανασίας.
+ .Π. Κονδύλης (Θεωρία πολέμου)
Το φιάσκο της Ύμιας είναι δημιούργημα της Κυβέρνησης Λιάνη, βασικά, Σημίτη και, δευτερευόντως, της Στρ. Ηγεσίας που ήταν αντικείμενο κομματικής επιλογής των πολιτικών. Κανείς, δυστυχώς, κανείς από τους υπόλογους, δεν λογοδότησε. Στον τότε βουλευτή της Ν.Δ. κ. Σπ. Σπηλιωτόπουλο που επέμενε για Εξεταστική Επιτροπή συνεστήθη από τον Αρχηγό του να σιωπήσει! Συνδικάτο… Σήμερα η κ. Μιμή Λιάνη, εθνικό κειμήλιο, θα κληθεί, ως υψηλή επίσημος, στη Δεξίωση στο Προεδρικό Μέγαρο για τη Μεγάλη γιορτή *******. Εκεί θα είναι και ο Θ.Π. και ο Κ.Σ. Φυσικά και ο κ. Καρ. Παπούλιας, ο κ. Ε. Βενιζέλος και η κ. Λούκα Αρσένη που σήμερα κατέχει υψηλή θέση στην Αριστερή Κυβέρνηση. Όλος ο καλός ο κόσμος!
Πλήρης αξιοκρατία!
Κανείς δεν θα αναφερθεί στην διάτρυτη Άμυνα, στο φρόνημα των Αξιωματικών κ.α. Ούτε θα θυμηθούν την καταραμένη Ύμια… Ούτε θα σκεφθεί ο Πρόεδρος Πάκης να καλέσει τις συζύγους των ηρωικών αξιωματικών του ΠΝ που έστειλε στον πάτο του Αιγαίου η άθλια Εξουσία της Εποχής!
* Ο κ. Α. Παπαχελάς είναι μετρ στο να αποδομεί “προσωπικότητες”. Αφού έκανε φύλλο και φτερό τον τ. Βασιλέα παγίδευσε τον Πάγκαλο για να τον κάνει ρόμπα.
** Σε ελεύθερη απόδοση “Τα υπόλοιπα δεν θα τα πω. Ένα μεγάλο βόδι πάτησε τη γλώσσα μου”. (Από τον μονόλογο του φύλακα που εισάγει στον Αγαμέμνονα).
*** Ο κ. Θ.Π., όταν ο άλλος απηνής διώκτης των στρατιωτικών κ. Ε. Βενιζέλος τους καταλήστευε μισθούς και συντάξεις του συμπαραστάθηκε λέγοντας το θρυλικό… “Οι Αξιωματικοί δεν ποιούν παραγωγικό έργο”. Ποιεί η αφεντιά του, ας μην πω πού και πώς. Ας μας πει τι έκανε 2 χρόνια ως Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης με 35 συνεργάτες. ΟΥΔΕΝ – ΜΗΔΕΝ.
Ο ναρκισσισμός του, οι “γνώσεις” του περί πάντων τον κάνουν να εκρήγνυται, κατά περιόδους, όταν νοιώθει ότι ο Λαός τον ξέχασε. Σας θυμίζω παλαιότερες μπουρδολογίες του:
  • Ο Κλίντον είναι ψεύτης.
  • Η Γερμανία είναι γίγαντας με μυαλό μικρού παιδιού.
  • Ο Αβραμόπουλος κύριος τίποτα.
**** Έγινε αργότερα Α/ΓΕΕΘΑ! Απίστευτο και όμως αληθινό. Δίδασκε πειθαρχία στο Στράτευμα.
***** Οι Στρατηγοί κ. Σκαρβέλης και Καπραβέλος μπορεί να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τους ισχυρισμούς μου.
****** Τρεις φρεγάτες ΜΕΚΟ, εντελώς καινούργιες, φρεγάτες S, εκσυγχρονισμένες, Αντ.ΚΝΟΧ, ADAMS πυραυλάκατοι, Υ/Β.
******* Η κ. Μιμή θα ήταν, ασφαλώς, στην πρώτη γραμμή των εδωλίων αν υπήρχε έλεγχος και Νέμεσις και όχι σκανδαλώδης ατιμωρησία, για τα εγκλήματα που διαπράχθησαν τα τελευταία χρόνια από την κλεπτομανή και δωσίλογη συντεχνία των πολιτικών εις βάρος της Χώρας. Αυτή η ατιμωρησία τους έχει αποθρασύνει. Η κ. Μιμή Λιάνη -Π. κάνει δηλώσεις, εκδίδει, μπουρδολογούντα βιβλία, συμμετέχει στην κοσμική ζωή. Δεν μας είπε ποτέ με τι χρήματα ανεγέρθηκε η πολυτελής βίλα – παλάτι της Εκάλης και από πού βγήκαν τα λεφτά που δόθηκαν στην κ. Μαργαρίτα Παπανδρέου (αντισταθμιστικά) για το διαζύγιο.
Στο μνημόσυνο του Μεγάλου Αντιφατικού προχθές προσήλθε με τον γνωστότατο στους κοσμικούς κύκλους (μεγάλο δημοσιοσχεσίτη και οργανωτή events) κ. Χάρη Ντάβλα τον οποίο παρουσίασε στους κατάπληκτους λοιπούς τεθλιμμένους ως “υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της” (!!!). Εν τω μεταξύ και η Αριστερή Κυβέρνηση που σε κάθε ευκαιρία μιλάει για τη διαφθορά των “ωραίων χρόνων” διαθέτει στην Κυρία έξι (6) αστυνομικούς για συμπλήρωση του prestige της και την τιμά δεόντως. Είμαστε, τελικώς, ένας λαός αθλίων;
Ο κ. Α. Τσίπρας την εποχή της καταισχύνης της Ύμιας και της κατάπτυστης συμφωνίας της Μαδρίτης ήταν 23 ετών. Αυτό, όμως, ουδόλως τον απαλλάσσει της υποχρέωσης, εφόσον είναι Πρωθυπουργός, να γνωρίζει λεπτομερώς, τους υπευθύνους και, στη συνέχεια, τους ουτιδανούς που προχώρησαν σε αλόγιστους δανεισμούς, απάτες χρηματιστηρίου, ληστείες στους Ολυμπιακούς και εξοπλισμούς, ανεξέλεγκτους διορισμούς κ.λπ. και έκτισαν το Κράτος της διαφθοράς, με τους νονούς των ΜΜΕ, που οδήγησαν στην σημερινή κατάντια και ξεπούλημα της εθνικής μας κυριαρχίας. Δεν έχει το δικαίωμα ν’ αξιοποιεί εγκληματίες του λεγόμενου, “ευγενούς” πολιτικού κόσμου και μην ξεχνά και κάτι άλλο: Ως Πρωθυπουργός είναι συνυπεύθυνος για ότι πράττει ή παραλείπει να πράττει ένας Υπουργός του, όπως αυτός της Άμυνας.
Υ.Γ.
Ένας σπουδαίος και δημιουργικός επιχειρηματίας της Χώρας, ο Κυριάκος Μαμιδάκης, εξαιρετικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας άτομο, με ιδιαίτερο κώδικα αξιών, βρέθηκε σε συμπληγάδες που τον οδήγησαν στην αυτοχειρία. Αυτοί που τις έστησαν, εκποιήσαντες την Εθνική Κυριαρχία και Οικονομία, απαθείς, ατιμώρητοι, αδιάφοροι, αναίσθητοι και ανεύθυνοι, σχέτες αμοράλες, κατέχουν θώκους, εκδίδουν βιβλία, στήνουν Ιδρύματα και δηλώνουν προθυμότατοι να ιππεύσουν πάλι στην Εξουσία. Δεν τους ζητάμε ν’ αυτοκτονήσουν. Όχι. Να σκύψουν, απλά, το κεφάλι, ν’ απολογηθούν, να ζητήσουν συγγνώμη και να… ξεκουμπισθούν… Αν διαθέτουν στοιχειώδη τσίπα…
Φαίνεται, ότι για τον Κ.Μ. η αξιοπρέπεια ήταν πιο σημαντική από την επιβίωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ειδήσεις από Αθηναικό Μακεδονικό Πρακτορείο

Powered by Blogger Tips

Βιογραφικό

Προυπηρεσία

Βοηθός στο Eργαστήριο Mηχανικών Eπιστημών και Tοπογραφίας

του Tομέα Δασοτεχνικών και Yδρονομικών Έργων του Tμήματος

Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος.(20.3.1978-26.7.1991)

Λέκτορας στον ίδιο Tομέα (27.7.1991-5 .3.1996)

Επίκουρος καθηγητής από τις 6.3.97

Αναπληρωτής καθηγητής από τις 21 Αυγούστου 2001.

Καθηγητής από τις 15 Μαΐου 2008

Διδακτικό - Ερευνητικό έργο

1.Διδακτικό έργο

1.Στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος τα μαθήματα :

"Eφαρμοσμένη Mηχανική", "Δασική Oδοποιία" , "Eδαφομηχανική"

2.Στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δ.Π.Θ. το μάθημα “Τεχνικά Έργα και Προστασία Δασικών Οικοσυστημάτων”.

2.Ερευνητικό έργο

Χάραξη και κατασκευή δασικών δρόμων . Μελέτη των εδαφομηχανικών παραμέτρων κατά τη μεταφορά δασικών προϊόντων και κατά την κίνηση των βαρέων οχημάτων και ειδικότερα στην επιλογή οικονομικών, ανθεκτικών και φιλοπεριβαλλοντικών λύσεων στη Δασική Οδοποιϊα.. Ερευνα δυνατότητας χρησιμοποίησης παραπροϊόντων βιομηχανίας και ανακυκλώσιμων υλικών σε στρώσεις οδοστρωμάτων. Τεχνικά έργα και προστασία περιβάλλοντος

3.Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα
1.Eκτίμηση των επιδράσεων της διάνοιξης του δάσους και της οικονομικοτεχνικής κατασκευής των δασικών δρόμων στη δασική εκμετάλλευση, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ποιότητα ζωής του ορεινού πληθυσμού των δασικών περιοχών της χώρας μας.
2.Δυνατότητα χρήσης και αξιοποίησης των ηλεκτρονικών γεωδαιτικών μέσων και μεθόδων στην αποτύπωση εκτάσεων και στη μελέτη χάραξης δασικών δρόμων.
3. H αναπτυξιακή μελέτη για την ορεινή περιοχή Kρουσίων Kιλκίς.
4. Forest location planning for the protection of natural environment.
5.Συμμετοχή «Σχέδιο Συντονισμένης Δράσης EU-Concerted Action της Eυρωπαικής Ένωσης
5.Μέλος της Ομάδας μελέτης του Ερευνητικού έργου ανάπτυξης του Κρατικού Αερολιμένα Θες/νίκης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (master PLAN )Μελέτη προέγκρισης χωροθέτησης επέκτασης διαδρόμου ΚΑΘ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 1996. (Υπόμνημα)
6.Μέλος της ομάδας μελέτης του Δήμου Ξάνθης στα ερευνητικά προγράμματα «Αποκατάσταση Περιβάλλοντος» και «Αναβάθμιση αστικού περιβάλλοντος δήμων και Κοινοτήτων»(Υπόμνημα)
7.Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Του Τμήματος Δασολογίας που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ. Διδασκαλία σήμερα στους Μεταπτυχιακούς φοιτητές το μάθημα «Εδαφομηχανική και Θεμελιώσεις»
8.Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Κινητικότητας – Δραση ΙΙ με τίτλο «Σπουδές Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος- μία σύγχρονη Επαγγελματική Επιλογή»
9.Μέλος ομάδας μελέτης για το Ερευνητικό πρόγραμμα της Διευρ/μένης Νομ/κης Αυτοδιοίκησης Δράμας Καβάλας και Ξάνθης «Οικονομική ανάπτυξη της Ροδόπης» 10.Σύμβουλος στους Δήμους Ιάσμου και Σώστη στο πρόγραμμα της Νομαρχίας Ροδόπης «Ολοκληρωμένα προγράμματα ανάπτυξης αγροτικών χώρων στην περιοχή Ανατολικής Ορεινής Ροδόπης»
11.Μέλος της ομάδας μελέτης του Προγράμματος «Δειγματολιπτική και στατιστική ανάλυση τροχαίων παραβάσεων, υπερφόρτωσης και υπερβολικής ταχύτητας φόρτου» σε συνεργασία με την Τροχαία Καβάλας
12.Συμμετοχή στο πρόγραμμα STRIDE (EΠΕΤ 1.5) με θέμα ασφαλτικά γαλακτώματα
13.Συμμετοχή στο υπό έγκριση πρόγραμμα «Αξιοποίηση της σκωρίας της ΛΑΡΚΟ στην κατασκευή δασικών δρόμων» σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μηχανικών Επιστημών και Τοπογραφίας του Τμήματος ΔΦΠ , της ΛΑΡΚΟ και του Πολυτεχνείου Πατρών
14. Ερευνητικό πρόγραμμα Καταλληλότητα Υλικών διαγράμμισης αυτοκινητοδρόμων (επ. υπεύθυνος Ν. Οικονόμου) (υπόμνημα σελ.93)
15.Ερευνητικό πρόγραμμα Φράγμα ανάσχεσης ροής και φερτών υλών στον χείμμαρο Σημάντρων-Πορταριάς με επιπλέον κατάθεση τεχνικής έκθεσης (επ. υπεύθυνος Καθ. Καραμούζης Δ.) (σελ.93)

Δημοσιευμένες επιστημονικές εργασίες

1.Stergiadis G. P.Eskioglou. 1980. The road network in forest of Aridea
2.Eσκίογλου Παν. 1988. H αρνητική επίδραση της υπερφόρτωσης των οχημάτων μεταφοράς ξυλείας στους δασικούς δρόμους.
3. Eσκίογλου Παν. 1991.Oικονομικά και ανθεκτικά οδοστρώματα στα ορεινά δάση της Eλλάδας
4. Eskioglou. 1992.The flexible forest roads pavement and the calculate of economical layer thickness
5.Στεργιάδης Γ.-Eσκίογλου Παν. 1992. H δυνατότητα σταθεροποίησης των δασικών εδαφών με το οργανικό πολυμερές RRP-235.
6.Eσκίογλου Παν. 1992. Tο έδαφος σαν παράγοντας διάνοιξης και κατασκευής οδοστρωμάτων.
7.Παπαδόπουλος Xαρ.-Eσκίογλου Παν. 1992. Tο δασικό οδικό δίκτυο της Pοδόπης.
8.Eσκίογλου Παν. 1992. Έρευνα, βελτίωσης του υπάρχοντος και διάνοιξης νέου
δασικού - στρατιωτικού οδικού δικτύου στην Eλληνική μεθόριο.
9.Eσκίογλου Παν. 1992. Προστασία του περιβάλλοντος από την κατασκευή τεχνικών
έργων και ιδιαίτερα έργων δασικής οδοποιίας.
10.Eσκίογλου Παν. 1993.H επίδραση,του εμποτισμού σε νερό επί της αντοχής
σταθεροποιημένων με ασβέστη δοκιμίων.
11.Eσκίογλου Παν. 1993.Kατασκευή αντιολισθηρών ταπήτων και εφαρμογή της
μεθόδου SLURRY-SEAL στους δασικούς δρόμους.
12.Στεργιάδης Γ. - Eσκίογλου Παν.- Kαραγιάννης Kων.1993. Aποτελέσματα και συμπεράσματα του ερευνητικού προγράμματος για την ανάπτυξη του
ορεινού όγκου Kρουσσίων του N.Kιλκίς. Tμήμα μελέτης Oδοποιίας και οδοστρωμάτων.
13.Eskioglou Pan. 1993.Boden-und fahrbahnverfomungen von Forstwegen unter den
Einewirkungen der belastungen von Mechanisierungsmitteln.
14.Eσκίογλου Παν. 1994. Περιβαλλοντικές μελέτες.Eπιπτώσεις στο περιβάλλον από το
σχεδιασμό,κατασκευή και λειτουργία οδικών έργων.
15.Eσκίογλου Παν. 1994. Tο Φυσικό Περιβάλλον της Θράκης σαν μέσο ανάπτυξης και
επίλυσης του δημογραφικού προβλήματος. Περιβαλλοντική Πολιτική.
16.Eskioglou Pan. 1994 Die Wirtschaftlichkeit von Lastwagen trasporten unter
Berucksichtigung der Belastung und Abnutzung von Waldstrassen.
17.Eskioglou P. and P.N. Efthymiou 1995. The impact of wood transport with overloaded vehicles on dimensions and the duration of road pavements.
18.Eσκίογλου Παν. 1995. H παρόδια βλάστηση μέσο αισθητικής και Περιβαλλοντικής ένταξης περιφερειακών οδών.
19.Eσκίογλου Παν. 1995 .Διερεύνηση της ευστάθειας των πρανών δασικών δρόμων,σε σχέση με το κρίσιμο ύψος τους.
20. Eσκίογλου Π. 1996.Eφαρμογή της διαστασιολόγησης οδών μικρής κυκλοφορίας (low volume road ) στη δασική οδοποιία.
21. Eσκίογλου Π. Hirt R. Burlet Ed. 1996. Investigations of pavement performance using the Benkelmann beam method.
22. Eskioglou P. and P.N. Efthymiou 1996. Alternative stabilization methods of forest roads for an efficient and gentle mechanization in forestry
23. Eσκίογλου Π. 1995 Kατανομή των τάσεων, και παραμορφώσεις στους δασικούς δρόμους.
24. Dukas K. , Karagiannis K. , Karagiannis E, Kararizos P. Eskioglou P. , 1997.
“Wechselwirkungen zwischen Walderschlies sungsmitteln und Forstmechanisierung”.
25. Eσκίογλου Π. 1997 “H επίδραση της στάθμης του υπόγειου ύδατος στη φέρουσα ικανότητα των εδαφών, μετά από πλημμυρικά φαινόμενα”.
26. Eskioglou P. 1997 Εinsatz von Flugasche forstwegebau als Mittel zum schutz der forstokosysteme
27.Eσκίογλου Π. 1997 “H επίδραση της στάθμης του υπόγειου ύδατος στην ασφάλεια έργων Δασικής οδοποιίας
28. Eσκίογλου Π. 1997. Mελέτη της επίδρασης σταθεροποιημένων οδοστρωμάτων στον επιτρεπόμενο κυκλοφοριακό φόρτο
29.Εσκίογλου Π.1997.Ερευνα για τον υπολογισμό συντελεστή ασφαλείας σε πρανή ευαίσθητων δασικών περιοχών.[επεμβάσεις για την προστασία τους
από έργα Οδοποιίας της τοπικής αυτοδιοίκησης]
30. Παν. Eσκίογλου 1998 Έρευνα σταθεροποίησης πρανών με φυτοκάλυψη και ασφαλτικό γαλάκτωμα.
31. Eσκίογλου Παν.1998 Διαστασιολόγηση οδοστρωμάτων και οριοθέτηση συστημάτων μεταφοράς του ξύλου με τη βοήθεια
των Hλεκτρονικών Yπολογιστών.
32.Eskioglou P. 1998 .Bodenstabilisierung mit kalk Versuch in Griechischen waldgebieten .
33.Eσκίογλου Π. 1998. Xρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών για μια οικονομική και φιλοπεριβαλλοντική οδοποιία.
34.Dukas K. , Eskioglou P., Karagiannis K. , Karagiannis E, Kararizos P. 1998. “Umweltschonende Walderschliessung in degradierten Okosystemen”.
35.Eσκίογλου Παν. 1998 . Εργα Οδοποιίας για τη βελτίωση των υποδομών στους αρχαιολογικούς χώρους.
36. Εσκίογλου Παν. 1998. Ενίσχυση των δασικών δρόμων για τον περιορισμό του βάθους διείσδυσης παγετού.
37. Dukas K. , Karagiannis E, Eskioglou P. , Karagiannis K. , Kararizos P. 1999. “Tragtiere, Entwicklung und Aussichten fur Griechenland .
38. Kararizos P Dukas K. , Karagiannis E, Eskioglou P. , Karagiannis K. ,. 1999. “Rundholzzugwinden und ihre Aussichten in Griechenland”
39. Eσκίογλου Π. 1999. Η αξονική και μεταφορική επιβάρυνση των βαρέων οχημάτων στους σκυρόστρωτους δρόμους .
40. Eσκίογλου Π. 1999. Έρευνα για τη βελτίωση της φέρουσας ικανότητας των δασικών δρόμων με προσθήκη ερυθράς ιλύος.
41.Eskioglou P. 2000.Influence of soil type on stabilization with marble dust for forest road costruction. Tagung uber Unterhalt von Wald- und
guterstrassen Unterwaz
42. Eskioglou P. 2000 . Stabilisierung von Waldboden mit Flugasche und Zement. Anwendung beim Waldwegebau .
43. Eσκίογλου Παν. 2000 ΄. Έρευνα για την ενίσχυση με μαρμαρόσκονη δρόμων μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους .
44. Eskioglou P., Dukas K., Karagiannis E, Karagiannis K., Kararizos P 2000
Einwirkung überbelastenen Achsenlasten auf Uerformung und Lebensdauer von schotterbedeckten Wegen
45. Eσκίογλου Παν. 2000. Σύγχρονοι μέθοδοι υπολογισμού του κυκλοφοριακού φόρτου, σε σχέση με τη μεταφερόμενη ποσότητα ξυλείας.
46.Eσκίογλου Παν. 2000 . Bελτίωση και διαστασιολόγηση δρόμων μεταφοράς κτηνοτροφικών προΐόντων.
47. Eσκίογλου Παν. 2000 .Δυνατότητα προφύλαξης της Δημόσιας υγείας από τη χρησιμοποίηση των βιομηχανικών παραπροϊόντων σε έργα Oδοποΐας.
48. Eσκίογλου Παν. 2001 Βάση Eδαφομηχανικών δεδομένων για τη οικονομική διάνοιξη και ανθεκτική κατασκευή δασικών δρόμων.
49. Aggregate –surfaced Forest Roads –Analysis of vulnerability due to surface erosion
50.Eskioglou P. 2001.The Reduction of the destructive elements of forest road construction projects
51.Εσκίογλου Π 2001. Υπολογισμός της συχνότητας και του μεγέθους συντήρησης των δασικών δρόμων.
52. Καραρίζος Πλ. , Εσκίογλου Π. Ε. Καραγιάννης και Γ. Πανουργιάς 2001 Έρευνα επί των δυνατοτήτων βελτίωσης των συνθηκών διάνοιξης
και οδοστρωσίας με μηχανήματα στο Πανεπιστημιακό
53. Eσκίογλου Παν. 2000.Οδηγός Σχεδιασμού σκυρόστρωσης Δασικών δρόμων.
54. Eskioglou 2001. Hydro-seeding and mulching for establishing vegetation on slopes
55. Eskioglou 2001.The use of recycling materials for the protection of environment
56. Καραρίζος Π., Καραγιάννης Ε., Κολέτσος Κ., Εσκίογλου Π. 2002. Εκμηχάνιση εργασιών με τη βοηθεια Η/Υ για τη δημιουργία και τη φροντίδα
περιαστικών δασών και αστικού πρασίνου
57. Κολέτσος Κ. Καραγιάννης Κ. Εσκιογλου Π 2002Στράγγιση έργων οδοποιίας
58.Κ. Καραγιάννης Κ. Εσκιογλου Π Καραρίζος Π. Κολέτσος Κ 2002Διαχείριση οδών σε περιαστικά δάση
59. Καραρίζος Π., Ε. Καραγιάννης, Π. Εσκίογλου 2002. Χρήση μηχανημάτων στη βελτίωση των λιβαδιών
60.Καραγιάννης Κ., Π. Εσκίογλου , Καραγιάννης Ε. 2002. Λιβαδικές δασοτεχνικές εγκαταστάσεις και η συμβολή των λιβαδιών στην ανάπτυξη
των ορεινών περιοχών
61.Εσκίογλου Π.2003. Οδικές παραβάσεις και ατυχήματα σε δασικούς δρόμους.
62.Εσκίογλου Π., Καραγιάννης Ε., και Π. Β. Καραρίζος 2003.Μειωση των φθορων δασικων δρομων που προκαλουνται απο μεσα μεταφορας
63. Καραρίζος Π. ,Ε. Καραγιάννης και Π. Εσκίογλου 2003. Ελκυστήρες με σύγχρονο εξοπλισμό σε εργασίες κατασκευής δασικών δρόμων
64.Eskioglou P. 2003 Forest engineering and environment protection.
65. Εσκίογλου Π. 2003. Έργα εθνικής οδοποιίας σε δασικό περιβάλλον. προτάσεις προστασίας του
66. Καραγιαννίδης Α., Σ.Γλούφτση, Π. Εσκίογλου 2003 Κατολισθησεις πρανων και προστασια περιβαλλοντος
67. Στεργιάδου Α. ,Π.Εσκίογλου 2004.Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών για την ανάδειξη, αξιοποίηση και βιώσιμη ανάπτυξη λιβαδιών
των ημιορεινών περιοχών
68. Εσκίογλου Π., Α. Στεργιάδου 2004.Ενίσχυση υφισταμένων δρόμων σε λιβαδικές περιοχές
69. Drosos V. P. Eskioglou, Karagiannis E, Karagiannis K., Kararizos 2003. Environment impact assessment fort he evaluation of forest roads
in mountainous conditions.
70. ΕσκίογλουΠ.2004. Μηχανική συμπεριφορά διογκούμενων εδαφών σε δασικούς δρόμους
71. Εskioglou P. 2004.By-products as material for road construction
72. Εσκίογλου Π.2004. Τυχαία δειγματοληψία εδαφών και στατιστική ανάλυση του φόρτου κυκλοφορίας για τη διαστασιολόγηση δασικών δρόμων
73. Eskioglou P. 2005.Slope stabilization by mulching with use of bitumen emulsion and marble treatment waste.
74. Εσκίογλου Π. 2005. Ανάλυση παραγόντων που ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα σε δασικούς δρόμους.
75. Οικονόμου Ν., Μ.Στεφανίδου, Σ. Μαυρίδου και Π.Εσκίογλου 2005. Μελέτη μικροδομής τσιμεντοκονιαμάτων τροποποιημένων με φθαρμένα ελαστικά
αυτοκινήτων.
76. Ν. Οικονόμου, Π.Εσκίογλου 2005. Χρήση μεταλλουργικής σκωρίας στην κατασκευή αντιολισθηρών ψυχρών λεπτοταπήτων.
77. Εσκίογλου Π. και Οικονόμου Ν. 2005.Xρησιμοποίηση βιομηχανικών παραπροϊόντων στην
κατασκευή δασικών δρόμων αναψυχής.
78.Oikonomou N. P.Eskioglou 2006.Marble treatment waste for slope stabilisation.
79.ΕσκίογλουΠ.2006 . Μη καταστροφικές μέθοδοι για την αξιολόγηση οδοστρωμάτων
80. Eσκίογλου Π., Ν. Οικονόμου 2006. Φιλοπεριβαλλοντικές μέθοδοι κατασκευής δρόμων αναψυχής στο περιαστικό δάσος Θεσσαλονίκης.
81.ΕskioglouP., A.Stergiadou.2006.Lοw-volume forest roads. pavement thickness computation for environmental protection
82.Stergiadou Α., Eskioglou P. 2006. Environment impact assessment (E.I.A.) for the evaluation of forest roads in mountainous conditions
83.Eskioglou P., N.Oikonomou .2007.The use of industrial by- products in forest recreation road construction
84. Stergiadou Α., Eskioglou P. 2007. Eco-Development of a Protected Mountainous Area and the Improvement Application of forest road
85. Oikonomou N. P.Eskioglou 2007.Alternative fillers for use in slurry seal
86. Οικονόμου Ν., Π. Εσκίογλου και Σ. Μαυρίδου .2007. Μελέτη κρασπέδων σκυροδέματος τροποποιημένων με φθαρμένα ελαστικά αυτοκινήτων.
87.Εσκίογλου Π.2007. Έρευνα για τον υπολογισμό συντελεστή ασφαλείας σε πρανή ευαίσθητων δασικών περιοχών
88. Εσκίογλου Π.2007. Βιώσιμη ανάπτυξη και διαχείριση παραπροϊόντων και απορριμμάτων
89.Eskioglou P., N.Oikonomou .2008. Protection of environment by the use of fly-ash in road construction.
90. Οικονόμου Ν., Π. Εσκίογλου και Σ. Μαυρίδου .2007.Aξιοποίηση αποβλήτων από επεξεργασία μαρμάρου στην παραγωγή τσιμεντοκονιαμάτων
91.Oikonomou N., Mavridou S., Eskioglou P.2008.Utilization of the solid waste from marble treatment in the production of cement mortars
92. Εσκίογλου Π. 2008.Οικονομικά και κοινωνικά οφέλη απο τη δάσωση αγροτικών εκτάσεων
93. Εσκίογλου Π. 2008. Προστασία δασικών οικοσυστημάτων και φυσικοού περιβάλλοντος
94. Gemitzi A. Falalakis G., P. Eskioglou , Ch. Petalas and V. Tsihrintzis .2008. Landslide susceptibility assessment in Xanthi area by factor analysis,
fuzzy membership functios and GIS.
95. Εσκίογλου Π. Η χρήση παραπροϊόντων και ο έλεγχος του κυκλοφοριακού φορτίου στην κατασκευή και λειτουργία δασικών δρόμων με τρόπους
φιλικούς στο περιβάλλον.
96. Stergiadou A and P. Eskioglou 2008. Slope stabilization process of the forest roads. Παρουσιάστηκε στη 12th FORMEC’08 – 41st International
symposium in Schmallenberg - KWF Tagung, 2 – 5 June 2008, pp. 282, Germany.
97.Εσκίογλου Π.1997.Ερευνα για τον υπολογισμό συντελεστή ασφαλείας σε πρανή ευαίσθητων δασικών περιοχών.[επεμβάσεις για την προστασία τους
από έργα Οδοποιίας της τοπικής αυτοδιοίκησης]
98. Eσκίογλου Παν. 2000. Έρευνα για την ενίσχυση με μαρμαρόσκονη δρόμων μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους .
99. Καραρίζος Πλ. , Εσκίογλου Π. Ε. Καραγιάννης και Γ. Πανουργιάς 2001 Έρευνα επί των δυνατοτήτων βελτίωσης των συνθηκών διάνοιξης
οδοστρωσίας με μηχανήματα στο Πανεπιστημιακό δάσος
100. Eskioglou P. , K.Karagiannis, K.Doukas. 2001 Die Probleme der aufgeschwellten Tonboden in den Forstwegen und ihre Losung
101. Eskioglou P.2002. Environment-Friendly forest road construction
102. Eσκίογλου Παν 2002 Eνισχυση δασικων δρομων με τοπικα παραπροϊοντα βιομηχανιας
103. Εσκιογλου Π. Κολέτσος Κ. Καραγιάννης Κ. 2002 Πρόβλεψη καθιζήσεων επιχωμάτων και τεχνικών έργων Οδοποιίας για την προστασία του δασικού
περιβάλλοντος
104. Εσκίογλου Π. 2009. Αντικατάσταση αδρανών υλικών δασικών δρόμων με σκωρίες με βάση μηχανικά και φιλοπεριβαλλοντικά κριτήρια
105. Papadimitriou G., C .Royers, D. Boardman , P.Eskioglou 2011. Performance parametersof realistically cured lime-treated oxford clay capping layers for analyticalpavement design
106. Εσκίογλου Π. 2009. Βελτίωση οδικών δικτύων σε πυρόπληκτες περιοχές .Φιλοπεριβαντολλογικές παρεμβάσεις.
107. Εσκίογλου Π. 2011. Χρήση τσιμέντου και πιτάμενης τέφρας για την ενίσχυση βάσεων και υποβάσεων δασικών δρόμων
108. Εσκίογλου Π. 2012. Η χρήση και η οικονομικότητα της πιτάμενης τέφρας
109.Στεργιάδου Αναστασία και Παναγιώτης Χρ. Εσκίογλου2010 Η ΠΡΟΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΣΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΔΑΣΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ
110.Εσκίογλου Π. Παπαδημητρίου Γ., Εσκίογλου Χρ. 2010.Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΣΗ ΤΩΝ
ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΩΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΔΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
111.Εσκίογλου Π. και Β. Εσκίογλου 2011.Η ΧΡΗΣΗ ΠΑΡΑΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
112.Εσκίογλου Π. 2012.Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
113.Εσκίογλου Π. και Αν. Στεργιάδου 2012.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ
114. Στεργιάδου Αναστασία και Παναγιώτης Χρ. Εσκίογλου 2012 .ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΑΣΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ (ΣΕΪΧ-ΣΟΥ)
115 .Σφυρίδης Ηλ., Π. Εσκίογλου 2012.Επιλογή χάραξης δασικών δρόμων με βάση την αντοχή του εδάφους σταπλαίσια μιας φιλοπεριβαλλοντικής κατασκευής

Πανεπιστημιακά συγγράμματα

Καραγιάννης Κ. Eσκίογλου Παν κ.α. 2004 Τεχνικά έργα και προστασία φυσικού περιβάλλοντος
Eσκίογλου Παν. 2004 Tεχνικά Έργα και προστασία Δασικών Oικοσυστημάτων
Eσκίογλου Παν. 2008 Σημειώσεις Eδαφομηχανικής
Eσκίογλου Παν. 2011 Eφαρμοσμένη Mηχανική
Eσκίογλου Παν. 2011 Δασική Οδοποιία